dilluns, 13 de gener del 2014

A mi PLIM!

Mentre les grans empreses de gran consum, com Coca-Cola o Ferrero, es dediquen a personalitzar al màxim les etiquetes dels seus productes, d’altres més petites amb un mercat quasi local, es dediquen a despersonalitzar els seus productes.
Ja sabeu que en aquest blog no trobarem masses crítiques, ni entrades negatives, però es que aquesta vegada la cosa m’ha tocat la fibra…Així que des d’aquest bloc em sumo als molts mitjans de comunicació que ja han parlant del tema que des del passat dimecres és notícia: la desaparició del PLIM.
Sóc consumidora activa de PLIM, us ho asseguro, tot i que alguns el troben massa dolç, a mi m’agrada tan sol, com acompanyat, però és que a més, aquest refresc, per a tot bon reusenc, té molt més valor: forma part de la nostra identitat i la parella indispensable del vermut per a la creació de la beguda de la Festa Major de Reus: el Masclet.
Però, que és això de fer desaparèixer de l’etiqueta el nom que defineix aquesta beguda tan nostra? Aquests de Terrassa que es pensen! Que per no tenir, no tenen ni el producte al portafolis a la seva web! Increïble! Pel que sembla, com han apuntat els mitjans de comunicació, per no pagar el cànon de la explotació comercial al Sr. Maties Olesti, es carregaran el nostre PLIM, però com sempre, segur que alguna cosa més hi ha...

Moltes vegades la marca fa el producte i aquest, sense dubte, és el cas del PLIM. A Reus la gent consumeix el seu producte, el PLIM, així que estic segura que per molt que en contingut sigui sent el mateix, la pífia amb l’envàs i el descontent dels ciutadans farà fracassar aquesta “Fantasia de Fruites”. Així que jo per si de cas, ja tinc feta la meva reserva personal al Colmado Baró, on han fet una comanda especial de PLIM perquè tots puguem tenir el record d’aquesta beguda inventada a Reus l’any 1928…una història que encara no sabem com acabarà…


Per ara, s’han engegat algunes iniciatives per evitar la desaparició del PLIM:
Per les xarxes socials, podem fer-nos seguidors de la Pàgina de suport creada a Facebook, A mi Plim de Reus, aquí, que ja té més de 1.000 “m’agrada”, i a Twitter s’ha llançat l’etiqueta #SalvemelPlim.
I a més, alguns comerços de la ciutat també s’han sumat a aquesta iniciativa, és el cas de Las Termas de Ruham que ofereix una sessió de Fish Pedicure Express a tots aquells que fem cap al centre del Raval Santa Anna amb un PLIM. 


No se vosaltres però, pel que fa a la “Fantasia de Frutas” de Sanmy…a mi PLIM! 

Enllaços relacionats:

El Món de Reus – Que ningú ens toqui els PLIMS
Reus Diari.cat – Les últimes ampolles de Plim
Tn Comarques Tarragona – 10/01/2014 - aquí

_____________________________________________

Pots seguir L'Aparador de Reus a

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada